
Persoanele care nu-și pot rezolva online problemele administrative pe care le au cu Primăria municipiului Tulcea sunt așteptate, începând de luni, în noul sediu al autorității locale care a fost modernizat în ultimii doi ani, timp în care funcționarii publici au lucrat într-un hotel din centrul orașului.
În noul sediu al autorității locale, eficientizat energetic în baza unui proiect finanțat din fonduri europene, accesul persoanelor cu dizabilități se poate face inclusiv cu un lift, iar la cele două ghișee care funcționează deja pentru contribuabili interacțiunea este directă, fără geamuri între funcționarii publici și petenți.
‘În sala aceasta va fi un sistem de înregistrare audio-video, iar contribuabilii vor fi anunțați că totul se monitorizează. Dacă cetățenii consideră că funcționarul public nu i-a vorbit politicos sau că nu și-a îndeplinit atribuțiile de serviciu, el va putea semnala această situație la un număr de telefon dedicat. Mai mult, și discuțiile care se vor purta la un număr de telefon fix vrem să le înregistrăm, iar în primărie va exista un birou de audiențe în care totul se va înregistra audio și video. Creăm astfel o transparență totală, dar și o apărare pentru funcționari, fiindcă s-a întâmplat să existe și plângeri neîntemeiate din partea publicului’, a declarat luni, pentru AGERPRES primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie.El a mai spus că sistemul de monitorizare va fi replicat în toate sediile în care funcționează instituții ale autorității publice locale și a menționat că inaugurarea noului sediu se va face fără fast, dar în prezența elevilor din municipiu.
‘Într-o lună va fi inaugurat acest sediu. Îi vom invita pe elevi din licee și școlile din oraș și le vom prezenta fiecare birou și spațiu nou creat. O dată pe trimestru vom organiza Ziua porților deschise în care îi vom invita pe contribuabili să vadă cum și unde lucrează un funcționar public’, a menționat Ștefan Ilie.
Proiectul privind reabilitarea energetică a sediului Primăriei municipiului Tulcea a avut un buget estimat de circa 14 milioane de lei.